Banneri za vaše blogove.







Za one koji ne znaju kako, u polju ispod bannera kliknite desnim mišem pa označite sve u tom polju, kliknite copy i na vašem blogu gdje bi stavili moj banner kliknite paste. Hvala svima koji se odluče staviti. Javite mi se kako bi ja vas mogao staviti na popis za posjete drugih blogova:
brncic@gmail.com


Česi slave 140 godina besede Zagreb

Serbus

fakat me dugo ni bilo al evo, novi tekst je ovde :)

Danas sam bil na 140. obljetnici osnivanja Češke besede Zagreb i ovaj sam post posvetio njima jer mislim da su zaslužili. Češka beseda Zagreb okuplja pripadnike češke manjine odnosno građane češkog podrijetla a osnovana je 14. listopada 1874.g u Ilici 54. Na osnivanju besede bili su August Šenoa, Ivan Vončina, Ivan Kukuljević Sakcinski i drugi zagrebački uglednici češkog podrijetla. Danas je 0,11% Čeha u Gradu Zagrebu prema popisu stanovništva iz 2011.g

Bilo je živo u dvorištu u Šubićevoj 20, na adresi Češkog narodnog doma izgrađenog 1937.g. Pozval me Marijan Lipovac, predsjednik Hrvatsko-češkog društva koji je ujedno i član FB grupe Zakaj volim Zagreb te me malo proveo kroz događanja u njihovom dvorištu. Kasnije sam sreo i predsjednika Upravnog odbora Češke besede Zagreb Jurja Bahnika. Njega sam upoznao na tribini o česima koju sam organiziral u Klubu Zagrepčana na kojoj je Marijan Lipovac ispričao priču povijesti čeha u Zagrebu. Budemo i to malo kasnije prošli :)
(Juraj Bahnik - predsjednik Upravnog odbora Češke besede Zagreb, Ivan Brnčić)

(Marijan Lipovac - predsjednik Hrvatsko-češkog društva, foto: Ivan Brnčić)

Unutar zatvorenog prostora se moglo kupiti razni suveniri (rukotvorine), probati češki kolači, kupiti knjige
(predstavljanje čeških proizvoda i suvenira,foto: Ivan Brnčić)

U dvorištu je mirišala hrana, kuharice su pekle tradicionalno češko jelo od krumpira Bramborove placky (krumpirove pogače). Rade se od krumpirovog tjesta i peku se na peći. Mogu se poslužiti slane i slatke (ja sam probal slatke i baš su fine).
(kuharice spremaju i peku Bramborove placky,foto: Ivan Brnčić)

( Bramborove placky,foto: Ivan Brnčić)

U dvorištu su bili izloženi stari automobili iz Češke proizvodnje tj tadašnje Čehoslovačke a koje im je Muzej automobila Ferdinand Budicki posudio za ovu prigodu.
(stari automobili Češke proizvodnje,foto: Ivan Brnčić)

(oldtimer Opel, foto: Ivan Brnčić)

U potrazi za zanimljivim detaljima i stvarima za ovaj blog, naišao sam na grupu cura obučene u muške likove iz Češke narodne predstave koja na neki način ismijava češku povijest (češki Monty Pyton). Na fotki ispod su likovi (s lijeva na desno):
feldmaršal Radetzky, sveti Vaclav, baka Božene Nemcove, Jan Amos Komensky i Jan Hus
(cure obučene u likove iz predstave Češko nebo, Ivan Brnčić)

Onda sam došao na drugo mjesto za degustaciju hrane. Ovo mi je zgledalo ko one pogače na sajmovima. Imalo je specifičan miris pa sam moral pitat glavnu kuharicu o čem se dela. Smjesa od krumpira, bijelog luka, brašna, jaja koja se zove Cmunda. I Da, i to je fino :)
(priprema i pečenje cmunde, Ivan Brnčić)

(foto:cmunda, Ivan Brnčić)

Naravno, popilo se i jedno češko pivo - Staropramen :) (nema fotke)

Kolko znate o Česima u Zagrebu?
Napisal bum nekoliko poznatih ljudi koji su rodom ili podrijetlom iz Češke:
biskup Duh - ustoličen kao biskup od utemeljitelja zagrebačke biskupije kralja Ladislava 1094.
Gustav Janeček - utemeljitelj Farmaceutsko-biokemijski fakulteta te bio zaslužan za izgradnju Kemijskog zavoda na Strossmayerovom i Marulićevom trgu.
Oton Kučera, prirodoslova, fizičar, astronom
Pokorny Franjo, utemeljitelj Badela 1862
Lavoslav Ružička - dobitnik Nobelove nagrade za kemiju, Nositelj je osam počasnih doktorata (četiri za znanost, dva za medicinu, te po jednog za prirodoslovne znanosti i pravo)
Josip Hanuš - predsjednik Hrvatskog sokola, te je omogučio mise na hrvatskom jeziku 1921.g
Franjo Hochman - utemeljitelj Hrvatskog sokola,
Faust Vrančić (1551.-1617.), hrvatski humanist, leksikograf i izumitelj, izumitelj padobrana padobrana.
Bartol Felbinger - zagrebački graditelj
Ljudevit Gaj - vođa Hrvatskog narodog preporoda, iz češkoga uveo u hrvatski jezik slova s kvačicama, popularizirao priču o Krapini kao zavičaju Čeha, Leha i Meha, praotaca Čeha, Poljaka i Rusa
Ivan Zasche - slikar koji je naslikao mnoge zagrebačke vedute i portrete (bana Josipa Jelačića)
Ivan Standl - prvi zagrebački fotograf
Vjekoslav Bastl - arhitekt (Etnografski muzej, tržnicu Dolac, crkvu svetog Petra...)
Dragutin Mašek - utemeljitelj hrvatske otorinolaringologije
Arnošt Grund - glumac i redatelj prvog hrvatskog filma Brcko u Zagrebu iz 1917.
Vitezslav Durchanek - izradio je nacrte i vodio gradnju Botaničkoga vrta
Rupert Melkus - projektant Zrinjevca i graditelj prve kanalizacije u Zagrebu
I mnogi drugi.

Evo još par slikica sa današnjeg druženja s Česima


(foto: Ivan Brnčić)

I eto, Češki post smo priveli kraju. Nadam se da vam se sviđa.
Ak je koja greška, najte kaj zameriti :)





Kaj velite (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


Slike koje navedem mojim imenom - Ivan Brnčić, su autorske fotografije te ih se ne smije tiskati i umnožavati i sl bez predhodnog dogovora samnom. Kada kopirate neki tekst - molio bi da se stavi link na blog Već sam naišao na moje tekstove bez navođenja izvora ili autora. Tekst koji je ukošen - je citiran te će bit naveden izvor. Fotografije koje nemaju moje ime, treba djeliti na isti način, imenovati autora koji se nalazi ispod fotografije. Fala.



Kaj pratim
• Zagrebački kutak
• Zg-magazin
• Nepoznati Zagreb.blog.hr
• Časopis "Zagreb moj grad"
• Zdenko's corner
• GP-zagrebancije
• From Zagreb with love
• sekasmith2.blog.hr
• Prikriveni simboli grada Zagreba
• Portal Zagreb online
• ZGportal
• Zagrebačke mažoretkinje blog



Ako vam se sviđa neki post, slobodno kliknite da vam se sviđa (LIKE) :) niš ne košta a možete pokazati svojim frendovima ovaj blog :) Fala




Na današnji dan - Zagreb


Ovaj blog uređuje i vodi

Create Your Badge



eXTReMe Tracker
Brnčić Ivan (C) Zmay
Ovaj blog nema nikakve veze sa Zagrebancija TV i Zagrebancija portalom