Banneri za vaše blogove.







Za one koji ne znaju kako, u polju ispod bannera kliknite desnim mišem pa označite sve u tom polju, kliknite copy i na vašem blogu gdje bi stavili moj banner kliknite paste. Hvala svima koji se odluče staviti. Javite mi se kako bi ja vas mogao staviti na popis za posjete drugih blogova:
brncic@gmail.com


Slobodna knjižnica

Serbus
Nisam se dugo javljal, bil sam spriječen privatnim stvarima al evo mene opet s vama. U međuvremenu sam našao novu i zanimljivu temu samo čekam još neke potvrde pa bum pisal i o njima.
Za ovo pisanje da vas pitam, jel često posuđujete knjige u knjižnicama? Imate neko omiljeni žanr ili neko područje iz kojeg posuđujete? Iako ja ne volim čitat romane, drame i sl knjige, volim pročitati knjige o gradu Zagrebu. Da sam znate koliko ih ima, al bum ovom prilikom spomenuo samo neke autore pa ak nekog zanima da ih zna potražiti: Lelja Dobronić, Gjuro Szabo, Dragutin Hirc, Rudolf Horvat, Zvonimir Milčec, Snješka Knežević i drugi. Ovim se autorima najviše služim kad tražim neke podatke i zanimljivosti o gradu. Neke se knjige nemreju posuditi pa ih koristim u čitaoni. Osim ovih knjiga, znam često pročitati - kak ja volim reč „friške“ novosti iz prošlosti pa tako tražim zanimljivosti i članke u Jutarnjem iz 30ih godina, Novostima, Večer i drugim dnevnim ili tjednim tiskovinama koje su izlazile. Često se poslužim knjižnicom i često sam tamo.

foto: Starčevićev dom, Galerija nepokretnih kulturnih dobara grada Zagreba


Gradska knjižnica u koju često zalazim je središnja knjižnica mreže Knjižnica grada Zagreba, a osnovana 11. Svibnja 1907. Inicijatori za osnivanjem su Družba Braće Hrvatskog Zmaja – Emilij Laszowski, Velimir Deželić i Stjepan Širola. Otvaranjem knjižnice na drugom katu kamenitih vrata htjeli su spasiti Kamenita vrata od rušenja jer se onda nekoliko puta razmišljalo o rušenju jedinim sačuvanim gradskim vratima koja se prvi put spominju 1429.g a vjeruje se da su sagrađena još 1266.g. Gradsko poglavarstvo sa Milanom Amrušem na čelu kao gradonačelnikom – dopustili su otvaranje knjižnice i 7. Prosinca 1907 je svečano otvorena. Ostaje u kamenitim vratima sve do 1937.g kada se preseljava u Novinarski dom u Perkovčevoj. 16. listopada 1950.g otvara se prvi odjel za djecu i tada se zval Pionirska knjižnica. Knjižnica se iz Novinarskog doma 1995.g seli u Starčevićev dom na Glavnom kolodvoru. Gradska knjižnica broji više 2 milijuna naslova.
Bum spomenul i to da je prvi Bibliobus provozio 23. studenog 1976.g
Ovo je bio samo kratki pregled Gradske knjižnice.
Zadnjih par godina čitanost knjige je dosta pala i mnogi pokušavaju raznim idejama potaknuti druge da više čitaju knjige a manje internet. Tak sam videl da su pojedinci otvarali štandove sa „trajnim posudbama“, no očito nije bilo dovoljno zainteresiranih pa su brzo nestali.
No, od prije nekih 2-3 tjedna, pojavila se jedna zanimljiva ideja koja je vidim dobro prihvaćena. Naime, u Jarnovićevoj ulici (Prečko) je otvorena tzv Slobodna knjižnica. Za sad jedina takva u gradu Zagrebu.

foto: tabla knjižnice u Jarnovićevoj, snimil: Ivan Brnčić

Slobodna knjižnica funkcionira po principu da ak imate knjigu koju ne trebate i ne čitate više, donesete i ostavite u Slobodnoj knjižnici a onda drugi mogu posudit te knjige. Kad ih se pročita – vrati ih se i posude druge. Ova knjižnica radi od0-24h na dan. Kako se nalazi preko puta mene, jako često vidim ljude kako donose tj odnose knjige. Ljudi su oduševljeni tom idejom i vlasniku ostavljaju poruke podrške i zahvale na ovakvoj ideji. Na otvaranje ovakve knjižnice je došao mladi knjižničar Marko Štrok (28) i njegova cura Ivona Komorčec (24). Našao sam se s njim i veli kak su ideju dobili nakon kaj su vidjeli engleze kak su svoje stare telefonske govornice pretvorili u Knjižnice. Iako je skromna pošto Marko nema financijskih sredstava da to napravi na višoj estetskoj i funkcionalnoj razini – pobudila je veliko zanimanje. Slobodna knjižnica je napravljena od djelova starih ormara. Nadam se da bude netko iz gradskih službi pročital ovo i pomogo Marku i Ivoni da se ova odlična ideja razvije u nekaj bolje i kvalitetnije. Bilo bi zgodno ovakvu knjižnicu imati u svakom kvartu. Čak i nekoliko njih.
foto: Marko Štrok kraj Slobodne knjižnice, snimil: Ivan Brnčić

Evo još nekoliko fotki. Malo su lošije jer sam snimal mobitelom.

foto: Marko Slobodna knjižnica, snimil: Ivan Brnčić

foto: Marko Slobodna knjižnica, snimil: Ivan Brnčić

foto: Marko Slobodna knjižnica, snimil: Ivan Brnčić

foto: Marko Slobodna knjižnica, snimil: Ivan Brnčić


Kaj velite (7) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


Slike koje navedem mojim imenom - Ivan Brnčić, su autorske fotografije te ih se ne smije tiskati i umnožavati i sl bez predhodnog dogovora samnom. Kada kopirate neki tekst - molio bi da se stavi link na blog Već sam naišao na moje tekstove bez navođenja izvora ili autora. Tekst koji je ukošen - je citiran te će bit naveden izvor. Fotografije koje nemaju moje ime, treba djeliti na isti način, imenovati autora koji se nalazi ispod fotografije. Fala.



Kaj pratim
• Zagrebački kutak
• Zg-magazin
• Nepoznati Zagreb.blog.hr
• Časopis "Zagreb moj grad"
• Zdenko's corner
• GP-zagrebancije
• From Zagreb with love
• sekasmith2.blog.hr
• Prikriveni simboli grada Zagreba
• Portal Zagreb online
• ZGportal
• Zagrebačke mažoretkinje blog



Ako vam se sviđa neki post, slobodno kliknite da vam se sviđa (LIKE) :) niš ne košta a možete pokazati svojim frendovima ovaj blog :) Fala




Na današnji dan - Zagreb


Ovaj blog uređuje i vodi

Create Your Badge



eXTReMe Tracker
Brnčić Ivan (C) Zmay
Ovaj blog nema nikakve veze sa Zagrebancija TV i Zagrebancija portalom