Banneri za vaše blogove.







Za one koji ne znaju kako, u polju ispod bannera kliknite desnim mišem pa označite sve u tom polju, kliknite copy i na vašem blogu gdje bi stavili moj banner kliknite paste. Hvala svima koji se odluče staviti. Javite mi se kako bi ja vas mogao staviti na popis za posjete drugih blogova:
brncic@gmail.com


Purgeri i dotepenci

Serbus

Fakat me dugo ni bilo tu :)

Evo, napokon odlučio nakon veće pazue napisati novi tekst. tema ovog posta je kak i sam naslov veli - dotepenci i purgeri. Zam da dotepencima naziv dotepenci zvuči pogrdno ali to je domaći naziv da došljake, pridošlice Zagreba.
Ovu temu već duže vrijeme mislil pisati al ono, bum pa ovo pa ono pa sim pa tam i nakraju prođe vreme a od posta nikaj. Ovo je mioje mišljenje i razmišljanje, nekom se bu svidelo nekom nebu. A kaj sad, nemremo bit svi isti da se svima sve isto i jednako sviđa.

Svako malo čitam svađalačke komentare kad se pokrene tema dotepenec ili purger. Vređaju se i jedni i drugi.
Dotepenci vele da su purgeri umišljeni, bahati, ljeni, zgubidani i kojekavi još
Purgeri vele za dotepence da su umišljeni, bahati i drski prema pugerima, da ne vole Zagreb pa pljuju po njemu, da bi se dotepenci trebali vrnut nazad odakle su došli, da ne poštuju zagrebačko i zagrepčane, da uništavaju grad nekim novim (iz)gradnjama pa time mjenjaju vizuru grada.

Ja sam rođen na trešnjevci, moji roditelji su rođeni u Zagrebu, kao i njihovi roditelji a svojim proučavanjem o Zagrebu, došel sam do podatka da su 1634.g na području Trnja živeli Brnčići. Purger sam i time se poosim.
No, od mene nebute baš videli i čuli da se raspravljam o dotepencima i purgerima. Znate zakaj? Jer ja ne gledam ko je odakle već kakve je kulture. Kultura se stječe doma bilo to u Zagrebu, Splitu, Sarajevu, Kyotu, Kubi, Marsu ...
Mnogi purgeri vele da bi sve dotepence vrnuli nazad (čak i pjesma "Zakaj" govori o tom potezu) jer im dotepenci ruše grad, pljuju po njemu i sl. No,ja nebi steral sve dotepence jer ima dotepenaca koji su više zaslužili biti u Zagrebu nego neki purgeri. Kam bi purgeri s purgerima koji ne vole Zagreb, pljuju po njemu, unišavaju ga (šaranje, trganje gradske imovine...)? Njih bi ostavili tu i dalje jer ak ih pošaljete odakle su došli -- opet su tu? Pitanje za purgere - ak ne volite dotepence i sve kaj delaju/stvaraju za Zagreb - zakaj volite Katedralu, crkvu sv Marka, spomenik banu Jelačiću, Zrinjevac i stotine drugih stvari?
Najme kaj, sve kaj sam sad nabrojal su delali dotepenci.
Crkvu sv. Marka su delali Bolle i Schmitd,kao i katedralu. Zrinjevac je uredil dotepenec - Milan Lenuci, spomenik Jelačiću je isto napravil dotepenec Fernkorn (živel je neko vreme tu), taj isti dotepenec je napravil i BDM sa četiri anđela na Kaptolu i sv. Juru kod HNK. Osim dotepenca Bollea, još jedan je dotepenec zgradil Zagreb - Bartol Felbinger.
Mnogi dotepenci su zgradili palače i kuće u Zagrebu. Svima je fora prizemljeno sunce Ivana Kožarića - koji je dotepenec. Jedan od velikih povjeničara Zagreba koji nam je ostavil velik broj knjiga i članaka o Zagrebu je isto dotepenec Adam Baltazar Krčelić. Vole purgeri i dotepenca A.Stepinca. Neke najljepše pjesme o Zagrebu je spjeval dotepenec - Ivo Robić. Viki Glowatzky je isto dotepebnec a znamo za njegove pjesme Starog fijakera i Dobro mi došel prijatel. Vole purgeri se rado sjetiti Vikijevih Zagrebačkih varijeta i Prvog pljeska odakle su došli u javnost mnogi velikani glazbe. Svakako da purgeri vole zagrebačku kroničarku dotepenku Mariju Jurić Zagorku. Purgeri se vole dičiti i svjetskim izumima zagrepčanina dotepenaca Penkale. Najljepša Zagrepčanka svog doba a kasnije i Miss Europe Šefica Vidačić je također dotepenka.
Joj ljudi, ima tolko dotepenaca kaj su nam ostavili sve ono kaj čemu se divimo, čime se hvalimo po svijetu, ne želimo da se mjenja da bi mi trebal jako poduži tekst.
Dakle - nemojte sve trpat u isti koš jer nisu svi dotepenci loši kao što nisu niti svi purgeri super, divni i krasni.
Dobivam poruke i komentare da sam dotepenec, da se vrnem u Bosnu jer u grupi Zakaj volim Zagreb koju vodim, ne želim nikakve rasprave na temu dotepenec-purger. Sasvim nepotrebna rasprava a ima se xy stranica/grupa di se to more. Isto mi dignu tlak oni purgeri koji jedni drugima broje krvna zrnca ko je veći purger. Zar je bitno to? Purgerima bi trebalo bit bitno da nas još ima, da ne nestajemo i da se držimo skupa. da promovirmao zagrebačko (povijest, kulturu, tradiciju, govor...).
Ak vređaš, pljuješ po drugima, častiš nekog raznoraznim pridjevima (debil, kreten, peder) - nisi niti purger niti dotepenec - već si nekulturan čovjek. Jednostavno, jel tak?
Poruka za kraj:
Purgeri - ne trpajte sve dotepence u isti koš jer ih je velika većina super (znam iz iskustva)
Dotepenci - ne pljute po gradu di delate i školujete se, poštujte naš govor, naš grad - isto kak bi vi hteli da drugi poštuju vaše sugrađane, vaš govor u vašem gradu
Volim spomenuti jednu pametnu "NE ČINI DRUGIMA ONO KAJ NEBI HTEL DA DRUGI ČINE TEBI". Ak si u gostima, poštuj domaćina i njegovu kuću.
Poštujte jedni druge jer i sami želite da vas drugi poštuju.

Toliko od mene, najte kaj zameriti kaj sam malo pametoval al eto, htel sam reč kaj mislim :)

Evo jedne izjave koju volim reč kad i di god mogu (ujedno je i glavno pravilo fb grupe Zakaj volim Zagreb)


Slobodno ostavite komentar na ovaj tekst, baš me zanima vaše mišljenje :)

Kaj velite (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


Slike koje navedem mojim imenom - Ivan Brnčić, su autorske fotografije te ih se ne smije tiskati i umnožavati i sl bez predhodnog dogovora samnom. Kada kopirate neki tekst - molio bi da se stavi link na blog Već sam naišao na moje tekstove bez navođenja izvora ili autora. Tekst koji je ukošen - je citiran te će bit naveden izvor. Fotografije koje nemaju moje ime, treba djeliti na isti način, imenovati autora koji se nalazi ispod fotografije. Fala.



Kaj pratim
• Zagrebački kutak
• Zg-magazin
• Nepoznati Zagreb.blog.hr
• Časopis "Zagreb moj grad"
• Zdenko's corner
• GP-zagrebancije
• From Zagreb with love
• sekasmith2.blog.hr
• Prikriveni simboli grada Zagreba
• Portal Zagreb online
• ZGportal
• Zagrebačke mažoretkinje blog



Ako vam se sviđa neki post, slobodno kliknite da vam se sviđa (LIKE) :) niš ne košta a možete pokazati svojim frendovima ovaj blog :) Fala




Na današnji dan - Zagreb


Ovaj blog uređuje i vodi

Create Your Badge



eXTReMe Tracker
Brnčić Ivan (C) Zmay
Ovaj blog nema nikakve veze sa Zagrebancija TV i Zagrebancija portalom