Banneri za vaše blogove.







Za one koji ne znaju kako, u polju ispod bannera kliknite desnim mišem pa označite sve u tom polju, kliknite copy i na vašem blogu gdje bi stavili moj banner kliknite paste. Hvala svima koji se odluče staviti. Javite mi se kako bi ja vas mogao staviti na popis za posjete drugih blogova:
brncic@gmail.com


Dan Grada Zagreba

Serbus/Servus (kak je kome draže)

Nije baš za pohvaliti kaj me slabo ima tu.
Za ovaj post sam odlučil pisati o Danu Grada Zagreba koji je bio nedugo, točnije 31.5.

Spomenuo sam u jedom od prošlih postova kako imam firmu Zagrebački kutak (dalje u tekstu ZK) koja je trenutno u glavnoj (za sad jedinoj) djelatnosti nakladništva. U nakladi ZK je izdan Purgerski rječnik no bit će još toga.
Odlučio sam malo preispitat građane Zagreba kroz anketu na ulicama grada o njihovom poznavanju grada u kojem žive i rade. U anketi se nalazi deset pitanja koja neću sada navesti jer još uvijek radim na anketiranju. Pošto radim sam, do sada sam anketirao 41 osobu (zbog posla i privatih stvari sa strane ne ide brže, a niti ljudi ne žele stati jer misle da i ja nekaj želim uvaljati). Pitanja su po meni srednje teška - par osnovnih pitanja koje bi zapravo svi trebali znati i par pitanja koja su možda malo teža na prvi pogled no odgovori su zapravo lagani.

Otkrit ću jedno pitanje vezano za ovaj post a ono glasi:

Kojeg datuma se obilježava dan Grada Zagreba?

Odgovor je 31.5


Dosadašnji rezultati su sljedeći:
od 25 ispitaika koji su rekli da su rođeni u Zagrebu - njih 5 je znalo točan datum a 20 ne
od 16 ispitanika koji nisu rođeni u Zagrebu - njih troje je znalo a 13 nije.

Izašao sam na ulice baš zato da se vidi znanje bez pomoći tražilica. kao što vidite, nije baš neki pohvalni privremeni rezultat. Da li je to nezainteresiranost? Ne znam. No šteta je da se ne poznaju osnovne stvari grada u kojem se živi i radi.
Pozitivna stvar ove ankete kod ispitanika je to da su naučili nekaj. ja se nadam :)


Još jedna stvar koju vidim u velikom broju tj postotku - da ljudi čestitaju rođendan gradu na Dan grada

Dan Grada Zagreba nije rođendan Zagreba

Postoje dvojbe i različita mišljenja oko datuma za rođendan grada Zagreba. Po meni, on bi trebal biti 7. rujna kada su se Gradec i Kaptol spojili tj ujedinili u jedan jedinstveni grad Zagreb. Tada je "rođen" grad Zagreb. Do tog datuma, i Kaptol i Gradec su bili zasebni gradovi.

16.studenog 1242.g je Gradec postao slobodni i kraljevski grad dodjelom dokumenta Zlatne bule a Kaptol je osnivanjem biskupije1094.g automatski postao slobodni kraljevski grad jer je crkva direktno odgovarala kralju. Točan datum se ne zna.

Velika većina ljudi s kojima sam pričao, slavili bi 16.11 Dan Grada. Ne slažu se moji mišljenjem jer bi tako onda ispalo da Zagreb nema povijesti prije 1850.g. Ja im onda kažem da je Zlatnu bulu dobio Gradec a ne Zagreb jer nije postojao. A ak bi "slavili temelj" zagreba, onda bi to bio 26. travanj 1134.g kada je prvi puta spomenuta Zagrebačka biskupija u Felicijanovoj povelji. Kaptol je barem 100 godina prije Gradeca uživao u povlasticama slobodnog i kraljevskog grada.
Dakle, rođendan grada bi trebal biti 7.9 ili 26.4. Slavljenjem 7.9. (1850.g) nebi se brisala povijest Zagreba, tj Gradeca i Kaptola. Dapače, trebala bi se povijest od samog početka života na području današnjeg Zagreba promovirati bolje i više. Postoji hvalevrijedan projekt "Zagreb dok ga još ni bilo – prije 1094. godine" koji promovira i podsjeća na život prije prvog spomena.

da sad velim malo o samom danu grada i zašto je 31.5

1731.g Gradec je zahvatio požar gdje je izgoril velik dio grada. Požar je zahvatil i Kamenita vrata koja su izgorila kao i većina kuća. Nakon kaj je požar ugašen, pregledavanjem zgarišta - ljudi su iz pepela izvukli sliku Majke Božje čitavu i neoštećenu. Odmah su ljudi to prozvali čudom. Udovica Moldar je dala novce da se izgradi oltar na kojem će se postavit slika. Slika Majke Božje je jedna od najstarijih slika koje posjeduje grad, veličina slike je 57x47cm, na 200. godišnjicu 13.5.1931. okrunjena je krunom od zlata i dragulja. 1929.g stručnjaci su sliku dali analizirati te su utvrdili da je slika zaista bila zahvaćena plamenom, a nije izgorila iako je bila od zapaljivog materijala. 31.5.1991. na 260. obljetnicu, Franjo Kuharić je proglasio Majku Božju od Kamenitih vrata zaštitnicom grada. 1999.g se odlučilo na taj datum bude Dan Grada Zagreba te se od 2000.g 31.5. vodi kao Dan grada Zagreba.

Postavljam par fotki sa procesije da katedrale do Kamenitih vrata.

Za one koji nisu videli i znali, Javna vatrogasna postrojba ima od nedugo i svoju počasnu postrojbu. Foto:Ivan Brnčić

katedrala je bila puna a u nju stane oko 5000 ljudi. I Kaptol je bio poprilično popunjen. Foto: Ivan Brnčić

Foto: Ivan Brnčić

dvije katoličke ikone na jednoj slici. Foto: Ivan Brnčić

Pogled s Vidikovca na procesiju Foto: Ivan Brnčić

Procesija u Radićevoj ulici prema Kamenitoj Foto: Ivan Brnčić

Procesiju je vodio kardinal Josip Bozanić a nazočili su gradonačelnik Milan Bandić, njegova zamjenica Vesna Kusin,predsjednik Gradske skupštine Darinko Kosor i mnogi drugi. Foto: Ivan Brnčić

Eto, puno toga je bilo u oovm postu.
Nadam se a vam je barem malo bil zanimljiv tekst. Najte kaj zameriti ak najdete koju grešku - vole me :) ak mislite da am negdje pogrešil, slobodno napišite.



#Zagreb #Dan #Grada #Zlatna #Bula #Procesija #Kamenita #Vrata #Majka #Božja #Brnčić

Kaj velite (4) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


Slike koje navedem mojim imenom - Ivan Brnčić, su autorske fotografije te ih se ne smije tiskati i umnožavati i sl bez predhodnog dogovora samnom. Kada kopirate neki tekst - molio bi da se stavi link na blog Već sam naišao na moje tekstove bez navođenja izvora ili autora. Tekst koji je ukošen - je citiran te će bit naveden izvor. Fotografije koje nemaju moje ime, treba djeliti na isti način, imenovati autora koji se nalazi ispod fotografije. Fala.



Kaj pratim
• Zagrebački kutak
• Zg-magazin
• Nepoznati Zagreb.blog.hr
• Časopis "Zagreb moj grad"
• Zdenko's corner
• GP-zagrebancije
• From Zagreb with love
• sekasmith2.blog.hr
• Prikriveni simboli grada Zagreba
• Portal Zagreb online
• ZGportal
• Zagrebačke mažoretkinje blog



Ako vam se sviđa neki post, slobodno kliknite da vam se sviđa (LIKE) :) niš ne košta a možete pokazati svojim frendovima ovaj blog :) Fala




Na današnji dan - Zagreb


Ovaj blog uređuje i vodi

Create Your Badge



eXTReMe Tracker
Brnčić Ivan (C) Zmay
Ovaj blog nema nikakve veze sa Zagrebancija TV i Zagrebancija portalom