Banneri za vaše blogove.







Za one koji ne znaju kako, u polju ispod bannera kliknite desnim mišem pa označite sve u tom polju, kliknite copy i na vašem blogu gdje bi stavili moj banner kliknite paste. Hvala svima koji se odluče staviti. Javite mi se kako bi ja vas mogao staviti na popis za posjete drugih blogova:
brncic@gmail.com


Kartonaža Hudetz

Servus

Kak ste kaj? Da, nije me dugo bilo. No, evo vrnul sam se i sad bu opet po starom. Imam još neke teme pripremljene pa nebu više ovoliko dugo prošlo između postova

Radim na jednom projektu među kojima je tema "Obrti u gradu Zagrebu".
Danas bum pisal ili možda bolje rečeno - predstavil još jednu vrijednost koju "skriva" naš grad Zagreb a riječ je o najstarijem obrtu ne samo u gradu već i u Hrvatskoj (nee, nije prostitucija u pitanju :) ).
Danas u vrijeme krize kad se obrti gase velikom brzinom, jedan se more podičiti dugogodišnjom stradicijom.Štoviše - stoljetnom tradicijom i imaju posla. Nek im tak i ostane.
Obrt koji djeluje još od 1862. - Kartonaža "Hudetz"
Ovaj obrt se nalazi u Gundulićevoj 29. Kako volim gledati po zgradama nebi li uočio nekaj zanimljivog, tako sam primjetio i jedan stari reklamni natpis u haustoru zgrade. Kad sam došao doma sam se bacil u potragu za informacijama o kartonaži. Nije bilo teško pošto imaju svoju web stranicu. Tamo stoji i povijest obrta. Odlučio sam zvat na kontakt broj i dogovorit razgovor. Kad sam nazval i reko kako pišem o zanimljivostima grada Zagreba te da bi rado napisao nekaj i o njima. Dogovor je brzo riješen pa sam samo sat vremena od poziva već bil u prostorijama kartonaže.
Gundulićeva 29, foto Ivan Brnčić 2014

Kad sam došao na adresu, zgrada je bila u obnavljanju. U haustoru su se radnici pripremali za njegovu obnovu. Letimično sam bacio pogledn na zid jer mi se učinilo da vidim nekaj. I je, jedan stari natpis.

stari natpis u haustoru, foto: Ivan Brnčić 2014

Nakon dokumentiranja starog natpisa, radnici su me uputili u kartonažu "je, tu malo niže pa ljevo". I eto mene tamo. Ulazim u jednu malu skućenu radionu. Dočekala me mlada vlasnica Tanja Hudetz. Ulazim u ured prepun raznovrsnih pokaznih proizvoda od kartona. Kutije za odrene, kutije za diplome,male, velike, okrugle...

ogledni proizvodi kartonaže Hudetz, foto Ivan Brnčić 2014

Započeli smo razgovor o kartonaži i zapravo nisam ništa otkrio od onoga kaj piše na njihovoj stranici o povijesti obrta.
No, pokazala mi je nekaj kaj me oduševilo. oduševilo bi ja vjerujem i muzeje. Originalna obrtnica te radna knjižica koja datira 22.kolovoza 1886. Knjižica je toliko očuvana da izgleda kao nova.

Radna knjižica iz 1886 , foto Ivan Brnčić 2014

Obratite pozornost na desnu stranu. Opis brade,obrve,usta,zubi,stas,nos... :)

Uz ovu staru radnu knjižicu sačuvan je i original obrtnice
Originalna obrtnica, foto Ivan Brnčić 2014

radionica kartonaže, foto Ivan Brnčić 2014

A evo i povijest kartonaže (skinuto sa web stranice kartonaže):

"Naša obrtnica datira od 1.1.1862..

“Dragutin Hudetz dne 1. siečnja 862. pri ovom uredu prijavio, da će slobodni knjigoveški obrt u Dolj. gradu Osieku terati, te da je prijava, bez zakonite zapreke, u ovo uredno obrtničko kazalo za slobodne obrte, dne 11. siečnja god 1862. i br 3 unešena.

Izdano u Osieku, dne 11. siečnja 862. Gradski sudac V. Šahinić”

Prva registracija obrta bila je u Osijeku, potom obrt seli na kratko u Slavonski Brod. 1900.-te Ivan Hudetz obrt seli u Zagreb. Knjigovežnica i kartonaža Hudetz, zatim je selila na više mjesta u gradu Zagrebu. Prvo u Hebrangovu i Vodnikovu ulicu a nedugo nakon toga otvara i dućan u Gajevoj ulici. Po dolasku u Zagreb Ivan Hudetz postaje i mentorom za svoju struku u tadašnjoj Obrtničkoj školi. Dvadesetih godina razvija i širi obrt te gradi Tvornicu kartonskih proizvoda u Savskoj cesti, tadašnji broj 28, danas mjesto na kojem se nalazi zgrada Cibone.

1920. godine počeo je raditi Ivanov sin Vilim Hudetz, a firma je postala d.d. (dioničko društvo) u kojem je Vilim imao 51% vlasništva. Posao se brzo razvijao i širio i izvan Zagreba. Po ondašnjim prospektima i poslovim katalozima vidljivo je da je asortiman ambalaže bio vrlo širok, od malih do velikih formata te do najzahtjevnije ambalaže.

Tako je bilo sve do 23.12.1945. kada je odlukom suda oduzeta sva imovina tvornice.

Vilim Hudetz zatim radi jedno vrijeme kao tehnički rukovodilac u Domu slijepih, koji su izrađivali košarice od pruća. Čim mu se ukazala nova prilika otvara kartonažerski i knjigoveški obrt 1956. godine u Gundulićevoj ulici 29, gdje se i danas nalazi.

1970. godine u radionici počinje raditi Marijan Hudetz, Vilimov sin, koji godinu dana kasnije, po očevoj smrti, preuzima posao.

2000. godine počinje raditi i Marijanova kćer Tanja Hudetz, tada studentica druge godine ekonomije poduzetništva.

Danas “Kartonaža Hudetz” slovi kao vrhunska majstorska radionica za izradu najzahtjevnijih predmeta ove vrste. Proizvodimo i izrađujemo najraznovrsniju ambalažu od papira, kartona, eko materijala, drva, kože i umjetnih materijala. Najviše odlikovanja, plaketa i diploma djeli se u kutijama, mapama i rolama iz našeg obrta.

Kartonaža Hudetz već dulje vrijeme broji osam zaposlenika. Neki od njih sa nama su vec i dvadeset godina, a mlade radne snage uvode nove ideje i nove nacine poslovanja. Isto tako trudimo se biti u korak sa novom tehnologijom pa tako stalno ulazemo u nove strojeve. Danas mozemo reci da smo savrseni spoj vrhunske kvalite vjestine i znanja te modernog dizajna i suvremene proizvodnje."

Arhiva kartonaže

Veli mi Tanja kak im danas ne dopuštaju ovu staru reklamu koja se vidi na staroj fotki, staviti na zgradu kak je nekad stajala.
Eto, ak nekom treba kakva kutija za poklon, diplomu il bilo kaj - slobodno im se obratite na:
Gundulićeva 29, Zagreb
Tel: 01/ 4854 038

Tanja Hudetz
Vlasnica Tanja u razgovoru s klijentom

Toliko od mene za ovaj puta. nadam se da vam je ovaj tekst bil barem malo zanimljiv.
U pripremi su najmanje dva posta o temama o kojima mnogi i ne razmišljaju baš, no kad im se spomene pobudi zanimanje :) vidjet ćete uskoro. Do tada - lep pozdrav i najte kaj zamerit.

Kaj velite (6) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


Slike koje navedem mojim imenom - Ivan Brnčić, su autorske fotografije te ih se ne smije tiskati i umnožavati i sl bez predhodnog dogovora samnom. Kada kopirate neki tekst - molio bi da se stavi link na blog Već sam naišao na moje tekstove bez navođenja izvora ili autora. Tekst koji je ukošen - je citiran te će bit naveden izvor. Fotografije koje nemaju moje ime, treba djeliti na isti način, imenovati autora koji se nalazi ispod fotografije. Fala.



Kaj pratim
• Zagrebački kutak
• Zg-magazin
• Nepoznati Zagreb.blog.hr
• Časopis "Zagreb moj grad"
• Zdenko's corner
• GP-zagrebancije
• From Zagreb with love
• sekasmith2.blog.hr
• Prikriveni simboli grada Zagreba
• Portal Zagreb online
• ZGportal
• Zagrebačke mažoretkinje blog



Ako vam se sviđa neki post, slobodno kliknite da vam se sviđa (LIKE) :) niš ne košta a možete pokazati svojim frendovima ovaj blog :) Fala




Na današnji dan - Zagreb


Ovaj blog uređuje i vodi

Create Your Badge



eXTReMe Tracker
Brnčić Ivan (C) Zmay
Ovaj blog nema nikakve veze sa Zagrebancija TV i Zagrebancija portalom