Banneri za vaše blogove.







Za one koji ne znaju kako, u polju ispod bannera kliknite desnim mišem pa označite sve u tom polju, kliknite copy i na vašem blogu gdje bi stavili moj banner kliknite paste. Hvala svima koji se odluče staviti. Javite mi se kako bi ja vas mogao staviti na popis za posjete drugih blogova:
brncic@gmail.com


Kroz Basaričekovu

Serbus.


Znate li ko je bil Đuro Basariček? Đuro je bil hrvatski političar koji je ubijen u atentatu u beogradskoj Narodnoj skupštini 20. lipnja 1928. godine. Onom istom atentatu kada je ubijen Pavle Radić, a smrtno ranjen Stjepan Radić. No, iako ovaj tekst nije namijenjen politici, moral sam dati malo uvoda da znate kam Đuru smjestiti.

Po Đuri Basaričeku na Griču jedna je ulica dobila ime – znamo ju kao Basaričekova. Uzel sam tu ulicu jer sam primjetil da dost ljudi ne zna kaj se u njoj “skriva”. Pa krenimo redom.

Kad dođete na Gornji grad i stanete između crkve sv. Marka i zgrade Sabora, te pogledate prema sjeveru, vidite ispred sebe ulicu – e to vam je Basaričekova. Ona spaja Trg sv. Marka i Demetrovu ulicu. Paralelna je s Opatičkom i Mletačkom. I ovo sam napisal jer su me neki tražili orijentacijski da im kažem di se ta ulica nalazi, pa reko ak se još neko pita di je, da objasnim.

Iako su mnogi prošli tom ulicom, nisu primijetili interesantan detalj na koji bi vam rad skrenul pozornost. Na svim pločicama za kućne brojeve stoji Basaričkova (umjesto Basaričekova).


Prije se Basaričekova zvala Pivarska jer je tu na broju 4 bila otvorena prva pivnica u gradu. U njoj se od sredine 17. stoljeća, otprilike od 1650. godine, točila i proizvodila piva. Na toj kući stoji i spomen-ploča na pivovaru.

Dvije zanimljivosti iz Basaričekove su vezane za jedan od najboljih (ak ne i najbolji) hrvatskih filmova – „Tko pjeva zlo ne misli“. U dvorištu kućnog broja 11 snimao se taj kultni film (ak nekog zanima slobodno more zaviriti u dvorište).

(Dvorište na broju 11, snimil:Ivan Brnčić)


Na kućnom broju 9 stoji i radi najstariji kafić (birtija) u gradu – “Pod starim krovovima” gde vam sviraju zagrebačke pjesme dok ispijate kavicu. Birtija je otvorena još daleke 1830. i popularno se zove “Starci” ili “Šnidaršić” – zbog filma je dobil to ime jer su u toj birtiji Šafranek i Fulir ispijali gemište (sjećate se rečenice: “Perica, idi k Šnidaršiću po jednu litricu”).
("Pod starim krovovima", snimil:Ivan Brnčić)


Nedavno ste se u toj birtiji mogli družiti sa glumcima iz gore spomenutog filma jer je bila organizirana “Večer filma Tko pjeva zlo ne misli”, gdje su osobno prisustvovali Ana Šafranek (Mirjana Bohanec), Gospon Fulir (Relja Bašić) i Željko Senečić (scenograf).

Ima još interesantnih detalja o Basaričekovoj ulici koje je zgodno znati: na broju 22 nalazi se palača obitelji Jelačić, a na broju 24 kuća građena za Vladimira Akro (on je izgradil tvornicu alkohola – danas poznatu kao Badel 1862, i bil je jedan od osnivača Zagrebačke burze). Ta je kuća 70-ih godina, preuređena za kolekcionara Antu Topić Mimaru, a danas vam je tamo Društvo hrvatskih pisaca.

I time smo došli do kraja šetnje Basaričekovom ulicom. Nadam se da su vam se dopale ove zanimljivosti i da bute prošli i pogledali sve kaj sam spomenuo.

Ak neko želi, 9. svibnja u "Starcima" sviraju Kraljevi ulice pa ste svi pozvani :)


Kaj velite (8) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


Slike koje navedem mojim imenom - Ivan Brnčić, su autorske fotografije te ih se ne smije tiskati i umnožavati i sl bez predhodnog dogovora samnom. Kada kopirate neki tekst - molio bi da se stavi link na blog Već sam naišao na moje tekstove bez navođenja izvora ili autora. Tekst koji je ukošen - je citiran te će bit naveden izvor. Fotografije koje nemaju moje ime, treba djeliti na isti način, imenovati autora koji se nalazi ispod fotografije. Fala.



Kaj pratim
• Zagrebački kutak
• Zg-magazin
• Nepoznati Zagreb.blog.hr
• Časopis "Zagreb moj grad"
• Zdenko's corner
• GP-zagrebancije
• From Zagreb with love
• sekasmith2.blog.hr
• Prikriveni simboli grada Zagreba
• Portal Zagreb online
• ZGportal
• Zagrebačke mažoretkinje blog



Ako vam se sviđa neki post, slobodno kliknite da vam se sviđa (LIKE) :) niš ne košta a možete pokazati svojim frendovima ovaj blog :) Fala




Na današnji dan - Zagreb


Ovaj blog uređuje i vodi

Create Your Badge



eXTReMe Tracker
Brnčić Ivan (C) Zmay
Ovaj blog nema nikakve veze sa Zagrebancija TV i Zagrebancija portalom