Banneri za vaše blogove.







Za one koji ne znaju kako, u polju ispod bannera kliknite desnim mišem pa označite sve u tom polju, kliknite copy i na vašem blogu gdje bi stavili moj banner kliknite paste. Hvala svima koji se odluče staviti. Javite mi se kako bi ja vas mogao staviti na popis za posjete drugih blogova:
brncic@gmail.com


Marija Jurić Zagroka

Servus :)

Ovaj post sam posvetio jednoj od najvećih hrvatskih spisateljica. Zapravo, ja bih reko i najvećoj.
Na današnji dan 30.11.1957. je umrla Marija Jurić Zagorka. Dok sam malo tražio i čitao nek stavri o Zagorki, naišao sam na dosta animljivosti vezano za nju. Neću puno pisati već ću vam ostaviti sva mjesta gdje možeet pročitati njenu biografiju. Tu ću se osvrnut na neke stavri da vidite kako se zagorka i nakon 100g kao i u svojim počecima - "bori" za svoja prava i zasluge koje je zaista zaslužila. Mogli bi ovaj post nazvati i "Jeste li znali" :)

M.J.Zagorka, slika preuzeta sa KGZ

Krenimo po redu - od njenog rođenja.
Do nedugo se mislilo kako je Zagorki rođendan 1.1.1873. no oni koji se bave Zagorkom i istražuju njen život i rad su uvidom u knjigu rođenih došli do datuma 2.3.1873. Na njenom grobu pak stoji da je rođena 1.3.1879. Na stranicama HRTa stoji datum rođenja 1.1.19873. Malo je to "smiješno" jer je taj isti HRT napravio dokumentarac o Zagorki.

Datum smrti zapravo nije 30.11. već 29.11. no, mrtvozornik koji je došao do Zagorke, došao je 30.11. (tad se slavio dan republike te je zbog toga došao kasnije a ne odmah) i tada proglasio Zagorku mrtvom pa tako u smrtovnici piše taj datum i smatra ga se službenim.

Još jedna nepravda je napravljena toj velikoj spisateljici - pisanje njenih romana na suvremenom jeziku a ne na njenom originalnom. Kak je rekla gospođa Dubravka Vidović (predsjednica Društva M.J.Zagorka) - to je kao da Shakespearea pišete kako se danas čita i piše a ne u njegovim originalnom govornim jezikom. Ta nepravda je učinjena u EPH izdavaštvu tj Jutarnjem listu. Evo vam i jedan primjer:
"Kći krvnika

Proljetni dan, vedri je, a ljudi su mračni. Okupljeni na obali kaptolskog ribnjaka, gledajući u djevojku koja rukama kopa zemlju. Iza nje kaptolski desetnik s lovnim bičem.

…a ovako u izdanju EPH / Jutarnji:

Krvnikova kći

Proljetni dan, vedar je, a ljudi su mračni. Okupljeni na obali kaptolskog ribnjaka, gledaju u djevojku koja rukama kopa zemlju. Iza nje kaptolski desetnik s olovnim bičem.
"(citat sa zagorkinkutak.wordpress.com)

Uz to vandali uništavaju njen spomenik prvo su joj potrgali tj ukrali kišobran da bi kasnije bojom ju ofarbali

Zahvaljujući ljubiteljima Zagorke koji se bore za pravednost prema Zagorki, ona pomalo dobiva ono kaj je zaslužila svojim zalaganjem, radom i djelom. Društvo M.J.Zagorka i Centar za ženske studijese bore da se nepravda prema njoj ispravi. Tako na inicijativu Centra za ženske studije od 28.11.2012. u Hrvatskom saboru jedna novinarska soba nosi ime M.J.Zagorka

Pošto traju dani M.J.Zagorke - (od utorka pa do ned) možete u subotu (započinje u njenom stanu na Dolcu 8 od14-16h) i nedelju ( započinje kraj spomenika banu Jelačiću od 11-13h.) prošetati putevima Zagorke po Zagrebu uz.

Nadamo se da će Zagorka dobiti i spomen ploču kako bi svi oni koji šeću Dolcem znali da je tu nekad živjela velika spisateljica i veliki borac za ženska prava.

Društvo M.J.Zagorka je pokrenulo i časopis "Zagorka.

Facebook grupa "Zakaj volim Zagreb" će 30.11.2012. u 18h obilježiti njenu godišnjicu smrti.


Koje sam sve izvore čitao i pregledavao o Zagorki:
Društvo Marije Jurić Zagorke
Centar za ženske studije
Zagorka net
Wikipedia
Knjižnice grada Zagreba
Zagorkin kutak


Evo i od mene jedan mali doprinos od prošle godine gdje sam napravio:
video Zagorki u čast.



I slika njenog pisma kojeg sam dobio poslikati za video koji sam radio. To sam pismo dobio na uvid zahvaljujući KGZ "Marija Jurić Zagorka" te se još jednom zahvaljujem svima koji su mi pomogli i pomažu oko materijala za Zagorku.


Vjerojatno sam mogao još toga pisati - ali - ako bude što još važno za dodati - ću napisati. Nadam se da će i grad se malo više uključit u sve ovo oko Zagorke. Toliko od mene za ovaj put. Nadam se da vam je bilo zanimljivo. Ak vidite nekaj da sam krivo napsiao tj da sam stavio neku krivu informaciju - javite mi na mail koji piše u ljevom stupcu.
Fala na čitanju i najte kaj zamerit (pogotovo na tipfelerima :)

Kaj velite (9) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


Slike koje navedem mojim imenom - Ivan Brnčić, su autorske fotografije te ih se ne smije tiskati i umnožavati i sl bez predhodnog dogovora samnom. Kada kopirate neki tekst - molio bi da se stavi link na blog Već sam naišao na moje tekstove bez navođenja izvora ili autora. Tekst koji je ukošen - je citiran te će bit naveden izvor. Fotografije koje nemaju moje ime, treba djeliti na isti način, imenovati autora koji se nalazi ispod fotografije. Fala.



Kaj pratim
• Zagrebački kutak
• Zg-magazin
• Nepoznati Zagreb.blog.hr
• Časopis "Zagreb moj grad"
• Zdenko's corner
• GP-zagrebancije
• From Zagreb with love
• sekasmith2.blog.hr
• Prikriveni simboli grada Zagreba
• Portal Zagreb online
• ZGportal
• Zagrebačke mažoretkinje blog



Ako vam se sviđa neki post, slobodno kliknite da vam se sviđa (LIKE) :) niš ne košta a možete pokazati svojim frendovima ovaj blog :) Fala




Na današnji dan - Zagreb


Ovaj blog uređuje i vodi

Create Your Badge



eXTReMe Tracker
Brnčić Ivan (C) Zmay
Ovaj blog nema nikakve veze sa Zagrebancija TV i Zagrebancija portalom