Banneri za vaše blogove.







Za one koji ne znaju kako, u polju ispod bannera kliknite desnim mišem pa označite sve u tom polju, kliknite copy i na vašem blogu gdje bi stavili moj banner kliknite paste. Hvala svima koji se odluče staviti. Javite mi se kako bi ja vas mogao staviti na popis za posjete drugih blogova:
brncic@gmail.com


Kip Blažene Djevice Marije na Markovom trgu

Evo došlo vrijeme da i ja napokon nekaj napišem.Hvala svima kaj me pratite. Krenem pisati pa onda skužim da mi fali nekih informacija pa spremim post pa onda nastupi ljenost. I tako nekoliko puta sa nekoliko stvari. Trenutno je još tri priče tj posta stavljeno na čekanje dok ne prikupim neke dodatne informacije.
Prije nego krenem sa današnjom temom, htio bi dodati jednu zanimljivost vezano za prošli post o Malom dječaku na Krešimircu. Nakon kaj sam napisal taj post, pričao sam sa ljudima koji isto tako dobro znaju i poznaju prošlost grada da razmjenimo mišljenja i znanje. Pa mi je tako mi je Saša Šimpraga (napisao knjigu "Zagreb, javni prostor") reko kako je park u kojem je Mali dječak na Krešimircu prvo dječje igralište u Hrvatskoj :)
Da se sad vratim na temu. Da vas pitam, da li ko zna kaj o kipu djevice Marije koje je nekoć stajalo pred crkvom sv. Marka? Možda će se nać neko i sa pitanjem: kaj je to bilo tam? Oni koji su vidjeli stare slike na kojima je kip su se možda pitali, gdje je završio, ko je to napravio i sl.
Danas sam odlučio pisati o Marijinom kipu a vidjet ćete i zakaj baš o tome .Nadam se da će vam bit barem malo zanimljivo.


Foto MGZ,da bi vidjeli uvećanu sliku samo kliknite na nju

Kao kaj vidite, na ovoj slici se vidi kip Blažene Djevice Marije ispred ulaza u crkvu sv. Marka. Ne znam koja je točno godina ali znam da je slikano prije 1869. jer je tada uklonjen kip.
Kip je dao izraditi Ivan Hyaczianthy koji je bio podžupan i gradski senator od 1709-1724. kada je umro. (L. Dobronić). Sam kip je izradio Claudius Kautz koji je bio priznat zagrebački sakralni kipar. Kip je bio visoki kameni stup koji je završio romanskim kapitelom na kojem su stajali veliki pozlaćeni kip Majke božje i oko nje nekoliko pozlaćenih anđela. Ispod stupa bili su kipovi sv. Josipa, sv. Ivana Nepomuka, sv. Ivana Evanđeliste i sv. Ivana Krstitelja, a na širokom podstavku grbovi Hrvatske, Slavonije, Dalmacije i grada Zagreba..


(foto:Ivan Brnčić, postava MGZ, da bi vidjeli uvećanu sliku samo kliknite na nju)

Zbog dotrajalosti i trošnosti kipa, 1864. na gradskoj skupštini su odlučili da se ovaj kip zamjeni novim. Izrada novog kipa je dodjeljena poznatom kiparu A.D. Fernkornu (napravio spomenik Jelačiću) i 1865. je napravio novi ali veći kip. Kako se nije uklapao u prostor trga, novi je kip dogovorom postavljen 1873.g na Kaptol gdje i danas stoji. Stari kip je uklonjen 1869. Szabo piše kako je razlog uklanjanja kipa dolazak kralja kako bi se postavio vodoskok. No, za sada nisam uspio nać niti jednu sliku sa tim vodoskokom. Ako ju nađem svakako će bit stavljena na ovaj blog. Ovaj kip koji je izradio Kautz je inače prvi javni Marijin kip koji se našao izvan crkvenih prostora. Po tomu je onda na Kaptolu drugi javni kip :)


Marijin kip na Kaptolu, djelo A.D. Fernkorna 1865 a postavljen 1873.


U sljedećem postu vas čekaju "Gupčeve kocke". Htel sam pisati o njima u ovom postu ali sam odlučio da ih napišem u zasebnom postu kako nebi "zatrpavao" ovaj post i da ne bude predugačak.
Nadam se da vam je i ovaj post bio koliko toliko zanimljiv i da ćete ga preporučit frendovima i poznancima.
Toliko do mene za sada :) Najte kaj zameriti

Kaj velite (3) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


Slike koje navedem mojim imenom - Ivan Brnčić, su autorske fotografije te ih se ne smije tiskati i umnožavati i sl bez predhodnog dogovora samnom. Kada kopirate neki tekst - molio bi da se stavi link na blog Već sam naišao na moje tekstove bez navođenja izvora ili autora. Tekst koji je ukošen - je citiran te će bit naveden izvor. Fotografije koje nemaju moje ime, treba djeliti na isti način, imenovati autora koji se nalazi ispod fotografije. Fala.



Kaj pratim
• Zagrebački kutak
• Zg-magazin
• Nepoznati Zagreb.blog.hr
• Časopis "Zagreb moj grad"
• Zdenko's corner
• GP-zagrebancije
• From Zagreb with love
• sekasmith2.blog.hr
• Prikriveni simboli grada Zagreba
• Portal Zagreb online
• ZGportal
• Zagrebačke mažoretkinje blog



Ako vam se sviđa neki post, slobodno kliknite da vam se sviđa (LIKE) :) niš ne košta a možete pokazati svojim frendovima ovaj blog :) Fala




Na današnji dan - Zagreb


Ovaj blog uređuje i vodi

Create Your Badge



eXTReMe Tracker
Brnčić Ivan (C) Zmay
Ovaj blog nema nikakve veze sa Zagrebancija TV i Zagrebancija portalom