Banneri za vaše blogove.







Za one koji ne znaju kako, u polju ispod bannera kliknite desnim mišem pa označite sve u tom polju, kliknite copy i na vašem blogu gdje bi stavili moj banner kliknite paste. Hvala svima koji se odluče staviti. Javite mi se kako bi ja vas mogao staviti na popis za posjete drugih blogova:
brncic@gmail.com


SerVus ili SerBus?

Ovo pitanje je dosta u zadnje vrieme aktualno. Pokušavaju stari zagrepčani i svi oni zaljubljenici u Zagreb oživjeti ovaj pozdrav. U zadnje vrieme često naletim na to kak netko pozdravlja sa servus/serbus. Postoje raznorazni dućani, grupe, pjesme sa nazivom Serbus. No, jel to ispravno?
servus ili serbus
Servus na latinskom znači rob ili sluga - i skraćeno je od "Ja sam tvoj sluga", ili "stojim ti na usluzi". Taj izraz nije potjeko kak mnogi vole reći iz Njemačke ili Austrije (pošto je Zagreb bio dugo pod utjecajem germanizacije). Taj pozdrav iliti izraz potječe još iz ranijeg doba - Rimskog carstva. Kad je rob ili sluga dolazio u kontakt sa nekim građaninom višeg staleža ili statusa moral se prvo statusno predstaviti prije samog razgovora kak bi znali o kome se radi - dakle prvo obraćanje ikome je bilo "Servus". Kako je Rimsko carstvo bilo veliko i zahvaćalo dobar dio Europe, nakon kaj se carstvo raspalo se to predstavljanje ustalilo kao pozdrav kod svih država koje su bile pod rimskom ovlasti (Njemačka, Italija, Španojlska..) Kak se danas govori u nekim državama Europe: Češka - Servus, Slovačka - Servus, Hrvatska - Serbus ili Servus, Mađarska - Szervusz, Poljska - Serwus, Austrija i južna Njemačka - Servus, Rumunjska - Servus, Slovenija - Serbus ili Servus. Morete ovde vidjeti kak samo Hrvati i Slovenci imaju serBus. Potražite li preko tražilice serBus - izbacit će vam samo pjesmu i dućan a dok potražite serVus dobivate nekoliko linkova o objašnjenju značenja i puno više linkova traženog pojma.
Serbus je kod nas vrlo lako moguće bilo prihvaćeno kao ispravno pozdravljanje ponajviše Glovacakom koji je potpisivao sa serbus i pjesma Serbus dragi Zagreb moj od Leskovara. Moje je mišljenje da su neki to krivo čuli pa su prihvatili i mislili kak je to ispravno pošto je servus istozvučno sa serbus. Mnogima se desi da otpjeva nekaj drugo kaj je on čuo a da ni ne zna da je to krivo dok ga se ne ispravi :) Meni je malo smješno kad me netko ide ispravljati kad kažem servus. Kad mu kažem odakle potječe i što znači, onda se poslije ispričava i zahvaljuje na ispravci i nečem novom naučenom. Ni problem kad netko želi naučiti, ali je problem kod onih tvrdoglavih i kad misle da je serbus ispravnije pa ispravljaju. Mnogi misle kak je servus purgerski pozdrav ali krivo misle. Isto kak krivo misle i za riječ purger :) No, o tome bum drugi put.

I nekaj za kraj kaj nema veze sa servusom ali ima sa pozdravom u Zagrebu - BOK:) Ako niste znali, na turskom vam to znači govno :)

Toliko od mene za ovaj post. Nadam se da je bio zanimljiv. Ako je negdje vidite grešku ili mislite da je neka informacija kriva, slobodno mi javite na mail (vidi lijevi stupac na blogu) :) Servus i najte kaj zameriti

Kaj velite (1) - Isprintaj - #

<< Arhiva >>


Slike koje navedem mojim imenom - Ivan Brnčić, su autorske fotografije te ih se ne smije tiskati i umnožavati i sl bez predhodnog dogovora samnom. Kada kopirate neki tekst - molio bi da se stavi link na blog Već sam naišao na moje tekstove bez navođenja izvora ili autora. Tekst koji je ukošen - je citiran te će bit naveden izvor. Fotografije koje nemaju moje ime, treba djeliti na isti način, imenovati autora koji se nalazi ispod fotografije. Fala.



Kaj pratim
• Zagrebački kutak
• Zg-magazin
• Nepoznati Zagreb.blog.hr
• Časopis "Zagreb moj grad"
• Zdenko's corner
• GP-zagrebancije
• From Zagreb with love
• sekasmith2.blog.hr
• Prikriveni simboli grada Zagreba
• Portal Zagreb online
• ZGportal
• Zagrebačke mažoretkinje blog



Ako vam se sviđa neki post, slobodno kliknite da vam se sviđa (LIKE) :) niš ne košta a možete pokazati svojim frendovima ovaj blog :) Fala




Na današnji dan - Zagreb


Ovaj blog uređuje i vodi

Create Your Badge



eXTReMe Tracker
Brnčić Ivan (C) Zmay
Ovaj blog nema nikakve veze sa Zagrebancija TV i Zagrebancija portalom